Gözün evrimi – uzman olmadığım bir konuyu araştırmak

Toastmasters CC el kitabının 7. konuşması konuşmacının kendi de uzman olmadığı bir konuyu araştırıp, görseller ve verileri de ekleyerek 7 dakika içinde anlatmasını istiyor. Burada amaç aslında konuşmacının bir temel iddiasının olması, araştırma ve verilerin bunu desteklemesi ve ortaya bir konuşma çıkması… Burada yapılmış başka örnekleri de gördüm ve kendimi biraz daha zorlamaya karar verdim… Dedim ki, “Gözün evrimi”ni araştırayım.

Neden gözün evrimi… Öncelikle içine girdikçe bitmeyen derinleşen bir konu, müthiş alt katmanları var. Evrimsel biyolojinin herhangi bir organın evrimleşme sürecini anlatırken ortaya çıkan ayrıntılara şaşıp kalıyorsunuz. Burada da örneğin, tek hücreli ışığa duyarlı bir canlıdan bugünkü insanın gözünün evrimini aşama aşama açıklamak ne müthiş… Bu yüzden bilimi seviyoruz, yaygınlaşmasını destekliyoruz.

Richard Dawkins kariyerinin ilk dönemlerinde bu konuyu incelemiş, hatta gözün evrimi sırasındaki geçişleri sebepleriyle anlatıyor. Yine youtube’da konuyu çok güzel anlatan videolar izledim. Görsellerin temiz ve anlaşılır olmasına da gayret ettim. Bu konuda neredeyse tüm işi yapan arkadaşım Alper Rozanes‘e teşekkürler…

Ve yine tartışmalar ve iterasyonlar ile oluşan bir bölüm… Konuşmanın ilk başında herkesten “önyargılarını, oluşmuş fikirlerini, dini düşüncelerini” bir araya toplamalarını ve bunları “rafa” koymalarını istedim. Sonra da dedim ki “şimdi mükemmel bir dinleyici kitlesi var önümde, herşeyi dinlemeye hazır..”

Konuşmamın sonunda başta rafa koyduğumuz bu “paketi” geri alma hareketi yaparken dedim ki “Durun! Bir hayal edin… Bu rafa koyduğunuz paket hep orada dursa, siz yeni insanlarla, yeni fikirlerle, yeni yapılarla karşılaştığınızda bu paketiniz hep dışarda olsa, hayatınıza giren bu yenilikleri açık fikirlilikle karşılasanız, acaba dünya daha güzel bir yer olur muydu?”

Sonra da kendi “açık fikirlilik” geçmişimden bahsederek konuşmayı bitirdim… Umarım beğenirsiniz…

Bu konuşmayı dostum Necil Beykont’un özel hazırlıklarıyla hepimiz için hoş bir geceye dönüşen 7 Şubat’ta yapmıştım, o gecenin esprili teaser videosunu da paylaşıyorum…

 

 

 

 

Yorum bırakın