Toastmasters CC El kitabındaki tüm konuşmalar

Toastmasters’da CC kitapçığını bitirdim, tek bir yazıda tüm konuşmaları bir araya toplayıp gelişmeyi de görmek istedim.

CC #1 – Buz kıran konuşması… Kendimden bahsetmem, dinleyicilerle aramdaki buzları kırmam bekleniyordu…

 

 

CC #2 – Konuşmayı organize edin…. Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini ve aralarındaki geçişleri göstermem gerekiyordu… Bu konuşmada söyleyeceklerimi unuttum, durakladım, kriz yönetimini de öğrenme yoluna girdim. Bu konuşmada “Talent is overrated” adındaki kitaptan bir özet yapmıştım.

 

 

CC #3 – Konuşmanın mesajının altını çizmek, ana mesajı belirgin olarak vermek gerekiyordu… Bu konuşmada gönüllü olarak yaptığım Genç Başarı Vakfı çalışmalarını anlattım.

 

 

CC #4 – Dil ile ilgili çalışmak, kısa temiz cümleler kurarak ve önceki bilgileri ekleyerek bir konuşma yapmam bekleniyordu… Bu konuşmada eşim Digna ile tanışma hikayemizi anlattım.

 

 

CC #5 – Vücut dilini kullanmam bekleniyordu. Bu konuşmada havaalanlarında ve pasaport kuyruklarında yaşadığım bazı nahoş anıları aktarmıştım.

 

 

CC #6 – Ses çeşitliliğini yansıtmam gerekiyordu. İnce kalın, yüksek alçak, hızlı yavaş değişimlerini göstermek amaçlanmıştı. Bu konuşmada hayali bir ürünü yatırımcılara sunan bir girişimciyi canlandırmıştım. Konuşmanın sonunda da interaktif konuşmalar vardı. Çok eğlendiğimi gizleyemem.

 

 

CC #7 – Araştırma yapıp bir konuyu uzman olmayan bir topluluğa anlatmam isteniyordu. Gözün evrimi konusunu anlatmıştım. Biraz süreyi aştığım tek konuşma bu oldu.

 

 

CC #8 – Görsel araçları kullanmam, bunları mesajımı destekleyecek biçimde konuşmanın içinde kullanmam gerekiyordu. Eşimin zanaat yaşamını onun eserleri ile anlatmıştım.

 

 

CC #9 – Dinleyicileri bir konuya ikna etmem bekleniyordu. Çocuk sahibi olma konusuna girdim.

 

 

CC #10 – Dinleyicilere ilham vermem, onları harekete geçmeye teşvik etmem gerekiyordu. İnsanlara yardımcı olma konusunda bir konuşma yaptım. Türkan Saylan’a da dokundum, O’nun ilham verici hayatından örnekler verdim.

 

 

Yaklaşık 2 yılda tamamlanan bu kılavuzdan sonra Toastmasters’ın yeni eğitim sistemi Pathways’de ilerliyorum.

Bir Yanıt

  1. Helal olsun sana süpersin senin ardına gurur duydum hele bunu GE nin ortamında gerçekleştirmiş olman da ayrıca başarı tebrikler

    Sent from my iPhone

    >

Yorum bırakın